torsdag 27 december 2012

Året som gått

Snart ett nytt år igen, tycker detta året gått hur fort som helst, det har hänt mycket detta år, början av året hade vi de rätt tufft med en son som inte sov på nätterna men jag körde på som vanligt och de gick ett halvår ungefär sen i somras började kroppen säga ifrån och jag har nog aldrig varit så rädd för mig själv som jag var när både kroppen svullnade upp, jag gick som en dimma i flera dagar och var nära på att svimma och fick nån slags panikångest, efter det insåg jag att det viktigaste är inte hur det ser ut hemma eller att man ska fara och flänga som en galning utan det viktigaste är hur jag och min familj mår, så har helt ändrat uppfattning och tar inte alls allt så allvarligt längre, utan jag ser till att jag mår bra i stället. MEN händelsen i somras har satt sina spår och trots psykologhjälp är jag fortfarande livrädd för att något liknande ska hända igen! Men jag fick en sån varningsignal så jag tror ändå inte jag kommer låta de gå så långt igen. Men det är inte alltid man kan styra sina tankar och vad som händer med kroppen. Nog om det, sen har vi haft massa fina upplevelser iår, fått se våra barn växa och utvecklas, fick äran att gå på 3 bröllop, och något finare finns ju inte än att se den kärlek som finns mellan två människor. Jag och Olof har vid 2 tillfälle kunnat åka iväg och njuta bara jag och han, har flera vänner som fått barn och som är gravida och jag själv har också blivit gravid! Så trots att början på året var tuff så har det vart ännu ett underbart år och nu ser jag fram emot ett nytt år och nya upplevelser!

1 kommentar:

  1. Ja, visst är det riktigt tråkigt med amningshysterin!? Känns inte alls kul...:-(

    SvaraRadera