tisdag 8 januari 2013

En mardröm

Det som inte fick hända, hände. I söndags kväll efter en helt vanlig dag gick vattnet och inte så lite heller, det forsade ut. Åkte in till akuten där det konstaterades att allt vatten hade försvunnit och det är de värsta tänkbara. Om de ändå bara börjat rinna litegrann. Det återbildas ju hela tiden nytt vatten men när allt försvunnit och de fortsätter att rinna så blir de inte mycket vatten kvar till bebisen. Bebisen kan överleva många veckor utan vatten men den behöver vatten för att utveckla sina lungor och för att kunna röra på sig där inne. Just nu ät det ödet som får bestämma hur detta ska gå men de ser väldigt mörkt ut och jag vet varken ut eller in. Kommer jag till fredag så är jag då i v 22+0 och blir då flyttad till Gbg där dom kan emot såhär små bebisar och förlossningen startar. Den stora risken nu är att jag kan åka på en infektion som gör att de måste starta igång allt. Tanken på att bli flyttad till Gbg får mig att bara gråta, att vara utan barnen är hemskt.. Men samtidigt som jag vill ge detta barn en chans att överleva.. Tänk om någon bara kunde tala om för mig hur det kommer bli..

1 kommentar:

  1. Tänker på dig å jag håller alla mina tummar & tår <3
    Kram Emelie Nyman ( Ellen & Max mamma ;)

    SvaraRadera